 |
"Polskie Orły" Forum Polskiej Drużyny Backgammona
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PL_jose65
Orzeł
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 17:45, 20 Lut 2010 Temat postu: Ciekawe sytuacje |
|
|
Wątek ten będzie miejscem gdzie można wrzucać zagadki i ciekawe sytuacje z rozegranych spotkań.
Robimy to w następujący sposób:
1. W GNU Backgammon wybieramy w menu "Edit"--> Copy as--> Positions as ASCII
2. W poście na forum wklejamy w miejsce kropek to co zostało skopiowane z GNU
"[code] .... [/code/"
"/" zastępujemy "]" na końcu formuły (inaczej wyświetliłby się kod )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PL_jose65
Orzeł
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 18:24, 20 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Po dzisiejszym meczu z Witch zrobiłem analizę i zaciekawiła mnie jedna sytuacja.
Kod: | GNU Backgammon Position ID: 22YAAE+4uxsgAA
Match ID : EQFnASAACAAA
+12-11-10--9--8--7-------6--5--4--3--2--1-+ O: EU_PL_jose65
| O O | | O O O X | 2 points
| O O | | O O O X | Rolled 61
| O | | O O O X |
| | | X |
| | | |
^| |BAR| | 11 point match
| | | |
| | | |
| | | |
| | | X X X X X |
| O | X | X X X X X | 1 point
+13-14-15-16-17-18------19-20-21-22-23-24-+ X: EU_PLc_Witch (Cube: 2)
|
Niby mało ważny ruch ale... jak należy zagrać? mój ruch został okrzyknięty jako "very bad" ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PLc_Witch
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Baden-Würtemberg, Niemcy
|
Wysłany: Sob 22:36, 20 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
emm... GNU mi sie zwiesil na analizie i... nawet nie pamietam jak to zagrales wiec powiem 16/10, 7/6
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez EU_PLc_Witch dnia Sob 22:36, 20 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PL_niuniuch
Orzeł
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 2:03, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja bym zagrał 16/9. Miewałem nie raz podobne sytuacje i wydaje mi się, że zwykle GNU ocenia że warto zaryzykować teraz na 1/18, ale mieć duże szanse, żeby już więcej się nie wystawić niż zagrać teraz bezpiecznie, ale pozostawić dużo gorszy rozkład pionów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PL_niuniuch
Orzeł
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 2:08, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
a GNU mnie jednak zaskoczył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PLc_Witch
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Baden-Würtemberg, Niemcy
|
Wysłany: Nie 2:16, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
to chyba nie to chodzi, ze bedzie 1/18 ryzyka zbicia, tylko o to, ze X w ogole wyjdzie, np. 36 i o to zeby go miec czym capnac, ot chocby jedynka z pola 10
a jesli nie wyjdzie to z pol 4-7 i tak mozna bedzie przy odrobinie szczescia zrobic szosty blok
tak sobie koncypuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PL_niuniuch
Orzeł
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 3:11, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
chyba jesteś w błędzie .
Przy 4 pionach w bazie i jeszcze jednym na barze nie ma znaczenia czy będzie się dało capnąć uciekającego piona. I tak będzie gammon jeżeli przeciwnikowi nie uda się nic zbić...
W tej pozycji 16/9 i tak jest lepsze nie 16/10 7/6. GNU mnie zaskoczył jeszcze bardziej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PLc_Witch
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Baden-Würtemberg, Niemcy
|
Wysłany: Nie 13:52, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
dobra, ide zrobic analize
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PL_s1macio
Orzeł
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 15:07, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Można ten kod wrzucić teraz do GNU ?? Jeżeli tak to jak ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PL_niuniuch
Orzeł
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:53, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
można, trzeba skopiować position id (ctrl-c), po czym w GNU zrobić edit, kliknąć prawym przyciskiem na polu w którym jest kod (w nowym gnu jest po prawej na dole, w starszej wersji zdaje się, że było pod paskiem przycisków) i zrobić paste position id.
Niestety coś mu się pieprzy z tym kto ma ruch wykonać, więc trzeba trochę pokombinować. Ja na przykład musiałem wykonać najpierw jeden ruch w gnu po czym wkleić id, po czym znowu wejść do edit i zmienić kostki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PL_jwill
Orzeł
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 22:37, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
hm...
ja sie tak zastanawiam nad ruchami typu 16/10 4/3 badz nawet 7/1 4/3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PL_niuniuch
Orzeł
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:56, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
cóż za szalony pomysł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PL_jose65
Orzeł
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 10:36, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
GNU właśnie jest szalony
propozycje jwilla są na pierwszych dwóch miejscach w propozycjach na grandmaster.
Rank 1: 7/1, 4/3
Rank 2: 16/10, 4/3
World class nie jest już tak innowacyjny i proponuje jako rank 1: 16/10, 4/3
Co ciekawe prawdopodobieństwo zwycięstwa gammonem w ruchu 1 (rank 1 na GM) jest wyższe o 0,011, natomiast przy wykonaniu ruchu 2 zwiększamy szanse na wygraną za 1 punkt tylko o 0,003.
Oczywiście zagrałem tak jak Witch proponowała za pierwszym razem ale pamiętam że nie podobało mi się to zagranie i nie rozkminiałem za bardzo tego ruchu uznając go za mało istotny:D
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez EU_PL_jose65 dnia Pon 10:38, 22 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PL_s1macio
Orzeł
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 19:16, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
EU_PL_niuniuch napisał: | można, trzeba skopiować position id (ctrl-c), po czym w GNU zrobić edit, kliknąć prawym przyciskiem na polu w którym jest kod (w nowym gnu jest po prawej na dole, w starszej wersji zdaje się, że było pod paskiem przycisków) i zrobić paste position id.
Niestety coś mu się pieprzy z tym kto ma ruch wykonać, więc trzeba trochę pokombinować. Ja na przykład musiałem wykonać najpierw jeden ruch w gnu po czym wkleić id, po czym znowu wejść do edit i zmienić kostki... |
Niuniuch możesz jaśniej, bo jak robię tak jak piszesz u mnie się nic nie dzieje. Pewnie gdzieś robię błąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU_PL_jwill
Orzeł
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 0:12, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
to jest jedna z tych sytuacji w ktorej mozemy wystawiac sie na bicie bo nie mamy nic do stracenia. Przeciwnik ma marne szanse na wyjscie z naszej bazy a nawet jak nas zbije rzucajac 1 badz 3 to jest duza szansa ze na drugiej kostce bedzie taka liczba oczek ze jeszcze bardziej zburzy sobie swoja sytuacje w bazie. Wygrana gammonem juz prawie pewna i bardzo fajne "oddsy" do wygrania backgammonem.
W przypadku nie zbicia naszych blotek na polach 1 i 3 w nastepnym ruchu pewnie zablokujemy cala nasza baze
Gracze czasami popelniaja blad myslac " lepsza pewna wygrana za 1 punkt niz ryzyko wygrania partii gamonnem". Najwazniejsze zeby ta szanse na gammona skalkulowac i wykorzystac uwzgledniajac wartosc kostki dublujacej i rezultat na tablicy wynikow
pozdro
p.s. krytyki na temat szyku zdan i gramatyki nie przyjmuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|